یافتن زیر گراف های پنهان

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان - دانشکده ریاضی
  • نویسنده معرفت اله منصوری
  • استاد راهنما علی طاهرخانی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

در این پایان نامه مسئله ی پیدا کردن زیرگراف پنهان روی مجموعه ی v با n راس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای شناسایی زیرگراف پنهان زیرمجموعه های مختلف از راس ها را در نظر می گیریم و با پرسیدن این سوال که "آیا هر مجموعه شامل یالی از گراف پنهان است یانه؟" یال های گراف پنهان را شناسایی می کنیم. زیرگراف پنهان می تواند تطابقی روی راس ها باشد، یا اینکه در خانواده ای دلخواه از گراف های یکریخت روی راس های v (به عنوان مثال خانواده ی خوشه ها یا ستاره ها ) قرار داشته باشد. در ادامه با استفاده از خواص طیفی گراف الگوریتمی را که در زمان چند جمله ای خوشه پنهان را در یک گراف تصادفی شناسایی می کند، معرفی می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

حدس های زیبا در نظریه گراف

به طور قطع، هر آنچه که در ریاضیات مطرح می‌شود الزاماً زیبا نیست. اما با باور به این‏‌که زیبایی در بطن بهترین‌ قسمت‌های ریاضی قرار دارد، تلاش می‌کنیم تا برخی از بهترین حدس‌های مربوط به نظریه‌ی گراف را گردآوری کنیم که با ملاک‌های مختلف زیبایی جور در بیایند.

متن کامل

گراف تسلط کلمات دودویی

گراف تسلط کلمات دودویی، گرافی است جهت‌دار با مجموعه رئوس تمام کلمات دودویی به طول n که با نماد (Γ_n ) ⃗ نشان داده می‌شود، برای هر رأس دلخواه w=w_1 w_2⋯w_n از آن قرار می‌دهیم B_1 (w)={1≤i≤n|w_i=1} و دو رأس v و w را با پیکان جهت‌دار v→w به هم وصل می‌کنیم هرگاه داشته باشیم B_1 (w)⊆B_1 (v). در این مقاله، به مطالعه و محاسبه برخی پارامترهای این گراف می‌پردازیم؛ به عنوان مثال، پس از محاسبه فاصله هر دو ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023